Odd Walters viderverdigheter

Odd Walters viderverdigheter

lørdag 12. februar 2011

Røtn

Gikk min første skitur for sesongen i november i fjor. Da var formen laber skal jeg si deg, kjære leser. Men hjernen kverna nå på noen tekstlinjer til min favoritt-Hellbillieslåt. Det er egentlig vanhelligelse så det holder å skrive om "Røta", men lell. Kan kanskje passe i disse vinterferietider.


Røt’n - fritt etter Hellbillies’ “Røta”

November kom med kulde og sny
og alt det fine som vinter’n har å by
Og sola skein så fint oppi li
Så eg tenkt at no tar eg en tur på ski

Ref.:
Men eg va røt’n i knean og føt’n
og begge låran va sur
Eg mått ta pausa i hytt og i pine
Sku’kje lagt ut på tur
Eg fekk betennels i skulder og arm
Eg pusta og pæst - det banka i barm
Trengt kakao så eg kunn bli varm.

Eg kom meg heim med tunga som slips
Unngikk å dætt - da hadd det nok blitt gips
No har eg gangsperr og går som en kaill
Eg kjem nok aldri på nån seierspall

Ref.:
For eg va røt’n i knean og føt’n
Ja eg vart stiv og støl
Det såg så greit ut da eg fann fram skien
Men eg lura meg sjøl
Eg fekk betennels i skulder og arm
Og lengta heim te’ min kjøkkenglaskarm
Te’ kakao så eg kunn bli varm
Te’ kakao så eg kunn bli varm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar