Odd Walters viderverdigheter

Odd Walters viderverdigheter

søndag 16. januar 2011

Gå ikke hen (og forelsk deg i meg)

En av 3 låter på plata til "Fullt Hus" som jeg synger på, heter "Gå ikke hen og forelsk deg i meg". Den er vindskeiv og skakk i forhold til resten av plata, og går i 6/8-takt, som den eneste låta vi noen gang har spilt i den taktarten. Teksten (og kanskje komposisjonen) er litt inspirert av "Love, leave me alone" av Sivert Høyem, men den er da stort sett en vaskelapp alle kvinner bør lese før de innlater seg med en mann.


Gå ikke hen og forelsk deg i meg


Gå ikke hen og forelsk deg i meg
Eg kan ikke garanter at eg klar å heng med
Eg dett ikke lett pladask for nån lenger no
Og har ikke lett for å vis at eg syns du e god
Så treng du å hør heile tida at du e bra
Veit du no at eg e ikke den du ska ha.


Gå ikke hen og forelsk deg i meg
Det kan bli ei reise med mange tunge steg
Eg går mine egne veia, spør ingen om lov
Som jeger går eg og relativt ofte på rov
Ska du ha nån som bestandig sett heime hos deg
Gjør du deg sjøl ingen tjeneste ved å velg meg.


Gå ikke hen og forelsk deg i meg
Eg drekk og eg bråka, eg rota – du vil’kje ha meg
Eg e ikke bygd for å bo i ein utstillingsheim
La meg no sett her i fred i mitt rot heilt ålein’
Eg e ikke nåkka prosjekt du kan få på rett kjøl
Det bi berre krangel og tull, nei tenk på deg sjøl.


1. vers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar